sâmbătă, 5 februarie 2011

Alaptam si disciplinam ;-((

Prindem intamplator o reclama. Incepe cu imaginea unui bebe scump, blond, vesel, o mamica vesela, supla, sprintara, care il tinea in brate, il mangaia, il dragalea, totul pe fundalul unui apartament mobilat in pastel si care sclipea de curatenie, apoi apare si un tatic zambitor care-l ridica in brate pe bebe si radea cu el, dupa care apare imaginea unei cutii de Milupa (= lapte praf) si, concomitent cu textul "Tot ce e mai important pentru dezvoltarea copilului dvs." o vedem pe mama cum ii baga bebelusului biberonul in gura...

Eu, deja nervoasa, catre Bogdan: "Auzi, bebele n-are nici 6 luni, de ce dracu' nu-l alapteaza ea?"

Bogdan, calm: "Fiindca tre' sa-l alapteze pe barbat-su!"

* * *

Pai da, asa e femeia moderna: intarcam la 3 luni, il dam la cresa la 6 luni, la gradinita la 1 an, la 2 ani trebuie sa manance copilul singur, ce atata rasfat si copilarie? Iar cand nu ne iese cum vrem noi, tu-i mama ei de treaba, il "disciplinam" cu spatula, cu cureaua sau cu nuiaua**.

** Vezi To train up a child by Michael and Debi Pearl (manual pentru parintii care vor sa invete cum sa-si abuzeze copilul cat mai eficient), o carte care se vinde bine in SUA...

4 comentarii:

  1. Da, si pe mine ma enerveaza rau rau la noi o reclama: un bebe care plange infiorator, cu lacrimi, extenuat de plans si rosu la fata (tot ma gandesc ce i-au facut in timpul filmarii reclamei...). Mama care incearca sa-l calmeze, apoi bebe calm si vesel, si in prim plan cutia de nu stiu ce Nestle care e bun la burtica, impotriva colicilor. O reclama speciala pentru o mama extenuata de plansul copilasului. Cumva asa, o palma peste fata: "mai mamelor, nu mai alaptati, uite ca este Nestle sa nu-i doara burta pe copii." Ca si cum mamele ce alapteaza isi chinuie copilasii. Oooffff, cand ma gandesc ca formula ar trebui sa fie data doar celor care medical vorbind sunt in imposibilitatea de a alapta!

    RăspundețiȘtergere
  2. nu era reclaima la formula de continuare? Stiam ca nu au voie la alea pt copii mici-mici.

    Ah, iar contra bataii... e un articol pe peaceful parenting, how spanking changed my life. Eu il citeam in metrou si mi-au dat lacrimile. Nu stiu cum se face, dar observ ca fundamentalistii sunt cei care propovaduiesc bataia. Cu dumnezeu on gura si nuiaua in mana!

    Nenorocitii astia chiar au omorat copii cu sfaturile lor.

    RăspundețiȘtergere
  3. de mult timp vreau sa renunt la cablul TV. Coechipierul imi motiveaza ca vrea sa se uite la meciuri. Marea imbecilizare cu tv-ul...

    Si fiica mea a avut colici. Am intrebat pediatra: si a zis ca inclusiv copiii pe lapte praf au colici. Daca ar fi descoperit minunea si solutia, de mult timp producatorii ar fi inlocuit laptele praf de pe piata cu unul dublu ca pret, si fara niciun copil urlacios. Dar nu se poate. Atat ca asta o inteleg numai parintii si cei direct implicati.

    cat despre reclama si aprt impecabil : ia sa filmeze diversificarea cu borcanele intr-o familie cu 4 copii - sau cu frigiderul masa + peretele plin de piure de spanac. Muuult mai multa vanzare ar face, ca arata credibil.


    Si despre bataie: am prins in tranvai o batrana care se plangea ca a batut-o fiul. Nu mi-a fost mila de ea.

    RăspundețiȘtergere
  4. Am alaptat gemeni 6 luni, primele 2 saptamani doar cu lapte matern. Imaginati-va fiecare copil din 3 in 3 ore, parca eram ICIL-ul! Apoi am completat cu lapte praf, deoarece laptele matern nu era de ajuns pentru cei doi fomisti.
    Hrana la borcan a fost o solutie doar pentru deplasari. In rest am facut si conservat singura hrana copiilor.

    Reclamele pentru hrana si modul de a creste copiii nu prea m-au atins, deoarece traiesc dupa idea mea: "lasati copiii sa fie copii." Atata timp cat au fost mici si i-am putut feri de consumism a mai mers, acum sa vedem cum ii voi putea feri de caracatita.

    Julia K.

    RăspundețiȘtergere